Lucia, julgran och lite annat skoj...

Hej.
Nu var det minsann längesen. Här kommer lite bilder på vad som hänt sen sig, med tillhörande text.

Igår hade vi lussefirande på dagis. Vi sjöng alla mysiga julsånger och fröken Ing-Marie läste en fin dikt för föräldrarna. Sen fikade vi. Mamma, pappa och farmor var där och tittade, men det var bara mamma som stannade kvar och fikade. Det var kul att visa avdelningen för farmor. Hon har aldrig varit där innan.

Här är vi allihopa.
Solosång :-)

Igår köpte vi julgran och sen klädde vi den. Jag satte alla kulorna längst ner så mamma fick göra om det sen. Men roligt var det :-)

Pappa och jag leker i badkaret. Pappa försöker lära mig att vissla på händerna...


Så här glad blir jag när det vankas mat.
Och så här ledsen blir jag när det är dags att sova. Jag vill ju leka mer Pepparkaksgubbe!!!

Vi kan även hälsa till alla läsare att både mamma och pappa klarade sig från varslet. Puhhhh annars hade det kanske blivit glest under julgranen i år...
Kramar från Emilia

2 kommentarer:

Rumpflugan sa...

Åhh vilken söt lucia och pepparkaksgubbe!

Anonym sa...

Hej!
Vad skönt att ni klarade er...då får ni köpa er något extra fint :-)
Kram Maria