Hänt sen sist...

Nu var det ett tag sen igen. Och vad har då hänt sen sist? Jo, jag har varit i Göteborg på tjänsteresa. Inte så fantastiskt i sig, men på vägen hem stannade vi på Freeport utanför Kungsbacka. Jag shoppade loss och mådde riktigt bra när jag åkte därifrån. NICE!

Vi hann tillbaka till Landskrona precis lagom i tid så att jag skulle hinna på Friskis och Bas Jympa. Riktigt roligt pass. Inte så intensivt, men ganska lagom för mina knän. Kände att jag hängde med och kunce göra NÄSTAN allt. Fast visst är det roligare med Medel Styrka, där man är helt slut efteråt. Men jag fick tränat i alla fall och det känns bra.

Hem i en ilfart, in i duschen och så ta plats vid spisen. En kvart senare kom våra gäster: Sussi, Nonas och Therese. Till tjejernas stora lycka. Vi hade ju kalas förra lördagen (3 november) som dessa tre missade, så det blev ett litet minikalas. Det busades och kramades och så åt vi såklart middag och snackade en massa. Mycket trevligt. Gästerna åkte hem strax innan 23 och då blev det bums i säng för hela trötta familjen.

Lördag morgon och dags för Emilia att göra tävlingsdebut på volleybollen. Kidsvolleysammandrag i Lund stod på schemat. Laget var superduktiga och de kämpade riktigt bra. Alla visade sina talanger och vi åkte därifrån med 4 vinster, 2 oavgjorda och 2 förluster. Och så vars en medalj så klart. Och en riktigt stolt tjej, som hade sin medalj med på Aisies kalas som vi var på senare på kvällen.

I söndags var det Fars dag och det firades med frukost tillsammans med familjen Waldh och därefter Fars dag middag hos Jörgens föräldrar. Trevligt som vanligt! Men ack vad jag saknar min far sådana här dagar. Vi tänker på dig pappsen och vi vet att du är med oss varje dag! Du är SÅ saknad!!

Vi skulle hälsat på lilla Tuva i söndags också, men hennes mamma och bror var sjuka så det fick vi skjuta på. Krya på er, Tihofare!

Nu är det tisdag och ännu en intensiv vecka är påbörjad. Igår fotboll (Emilia), idag sjukgymnastik och volleyboll, imorgon Frisikis, på torsdag Drill och Drull och på fredag efter jobb ULLARED!! Lördag blir det volleyboll (både jag o Emilia) även start på U17's träningsläger. På söndag åker jag med U13 till Ängelholm för volleybollsammandrag. Sen blir det en liten lugnare vecka med Emilias födelsedag och barnkalas. Ska bli skönt att varva ner lite :-)

Första volleybollmedaljen är i hamn. Fler ska det bli! Och i mammas gamla tröja!

4 mot 1. Ja så går det när man bränner ut motståndarna.
 

Stolta laget har precis fått sina medaljer. Heja Kronan!


Kram på er alla

1 kommentar:

Fred Tihof sa...

Oj vad ni håller igång. Man blir ju snurrig bara av att läsa om det ;-) Emilia verkar gå i föräldrarnas fotspår med fullt håll igång... Vi längtar efter att få träffa er men tyvärr är vi inte friska ännu :-/
Kram på er från Tihofsarna