Träning, del 2...

Ja då var man igång igen. Första försöket att komma igång gick ju sådär, med nackspärr efter en träning. Nu är nacke/rygg okej igen och igår gav jag mig på att träna igen. Medel Styrka på Friskis. Jag är verkligen svag... MEN, skam den som ger sig. Det kan ju bara bli bättre. Men det är ganska frustrerande att vara SÅ svag, när faktsikt varit vältränad större delen av ens liv. Och vältränad kommer jag aldrig att bli igen. Men kanske liiiite tränad i alla fall. Komma igång och röra på mig, komma ut med mina kompisar (TACK för att ni drar dit mig Maria och Nelly) lite och få igång produktionen av endorfiner igen. Jag är lyckligare när jag rör på mig, så enkelt är det. Och till och med EN träning gör skillnad. Jag har ONT i hela kroppen idag och det var med möda jag tog mig ur sängen. Men i sinnet mår jag bättre. Det är mentalt skönt med träningsvärk (som inte hunnit komma än, så fråga mig igen om en dag eller så hur mentalt skönt det är då...) och jag längtar till nästa träning. Ska försöka hinna klämma in en träning på fredag efter jag varit i Göteborg med jobb. Men det beror på om vi hinner hem tills dess. Och så ska vi ju ha gäster på fredag kväll. Men maten går ganska snabbt att laga så det får gå. Vill ju inte vänta en hel vecka till nästa gång...

Nog om detta, nu- morgonkaffe! GOTTE!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat igår!
Visst är det härligt att träna...man blir piggare och mår bättre. Träningsvärk är skönt, så får du tänka :-).
Kram Maria

Emilia och Viola sa...

Ja det är SÅ skönt. Jag är så mycket gladare när jag tränat. Och det är så mycket lättare att skita i alla godsaker och "äta rätt". Man blir helt enkelt motiverad! Och träningsvärk ÄR skönt. För själen :-)

KRAM på dig!!