Fullspikad helg

Hej igen.

Idag är det måndag och jag är sjuk. Pappa är hemma med mig. Fast jag är inte jättesjuk, utan lite förkyld och har feber. Kan det vara för att vi har varit igång hela helgen??

Jag glömde berätta att jag träffade Astrid i torsdags. Hon och hennes mamma var hos oss och fikade. Så stor hon har blivit. Sitter jättebra själv och tyckte om att leka med några av mina leksaker. Jag gick och hämtade saker till henne och det var kul. Stark är hon också. Jag fick verkligen anstränga mig för att ta vissa saker ifrån henne. Hon hade väldigt mjukt hår också som jag tyckte om att klappa. Fast mamma tyckte att jag var lite hårdhänt emellanåt, men det var inte meningen. Jag har bara inte riktigt koll på hur hårt jag tar. Men Astrid verkade inte tycka att jag tog hårt. Hon är tålig :-)

I fredags hämtade mamma mig tidigt på dagis. Morfar var och hälsade på på eftermiddagen och det var kul. Han fick en massa pussar av mig. Sen körde jag och mamma och hämtade pappa på jobb. Det var visst lite bråttom, för vi skulle bort sen. Mamma handlade medan jag satt och busade med pappa i bilen. Sen gick vi bort till Léon och hans föräldrar. Vi åt en massa god mat och sen blev jag och Léon jättetrötta och våra föräldrar fick natta oss. Jag fick sova i Léons rum, i hans stora säng. Léon sover inne hos sina föräldrar i sin spjälsäng, så det gick ju bra. Våra pappor vann mot mammorna på Alfapet, fast mamma och Sabina säger att de fuksade. De hittade på egna ord...

På lördagen vaknade jag tidigt och pappa gick upp med mig. Mamma låg kvar och sov en timme till. Hon skulle på match. Pappa och jag åkte in och tittade på matchen. Mamma spelade inte för hon har ont i sina knän, men mammas lag var jätteduktiga. Så bra har de inte spelat innan när jag har tittat. Tyvärr förlorade de, men det var i alla fall nära denna gången. Sen kom mammas kompis Louise. Hon busade med mig och stannade ända tills jag gick och lade mig. Jag fick feber och var ganska trött, för jag hade inte sovit på dagen som jag brukar. Förresten, Astrid och hennes mamma kom också förbi. Jag orkade inte busa så mycket, men det var kul att se dem igen!

På söndagen vaknade jag också tidigt. Nu var det mammas tur att gå upp. Hon var trött för jag har tydligen skrikit mycket på natten. Inte konstigt när man hostar så att man vaknar hela tiden... Pappa sov i några timmar till. Louise hade sovit över och vaknade lite innan pappa vaknade. Så jag fick busa lite med henne på morgonen också. Sen åkte mamma och Louise iväg. Då kom farmor och farfar. Farfar skulle hjälpa pappa i badrummet där uppe och farmor passade mig. Det var jättekul. Farfar lekte oxå lite i mitt tält som ni kan se på bilden. Full rulle och sen somnade jag. Farmor och farfar var kvar när jag vaknade, sen åkte de hem. Mamma kom lite senare och då blev det bus igen. Sen tittade vi på fotboll. Jag fick stark hostmedicin och somnade gott sen.

Tack familjen Tenlik för god middag och för att jag fick låna en säng.

Och tack mormor för att du passade mig på matchen och farmor och farfar för att ni passade mig och hjälpte pappa.

Kramar från Emilia

Inga kommentarer: