Fredag igen!!

Hej.

Nu är det fredag igen. Ännu en vecka på dagis är avklarad. Jag får erkänna att jag varit lite ledsen när mamma och pappa lämnat mig denna veckan, men det har gått över lika snabbt. Det värsta med dagis är inte att bli lämnad där. Det är att jag bara får 3 portioner lunch. Jag blir SÅ förbannad när jag inte får sitta kvar och äta. Förstår de inte att jag ärvt min pappas sinne för mat??? Jag får väl vänja mig. Mamma säger att jag kommer att bli en lite tjockis annars. Äter själv, det gör jag i alla fall. Matning är till för små bebisar :-)

Igår trillade jag baklänges ner från soffan och slog huvudet i soffbordet. Det gjorde jätteont och mamma blev jätterädd. Så nu har mina kära föräldrar envisats med att väcka mig varannan timme i natt för att kolla så att jag inte mår dåligt. Bara för att nån tant på sjukvårdsupplysningen sade att de skulle göra så. Klart at man mår dåligt när man blir väckt. Jag hämnades genom att bli jättepigg och hålla båda vakna mellan 02 och 03:30. Ha, det kunde dom ha!!

Ikväll ska vi till Léon och äta middag. Mamma säger att hon och Léons mamma Sabina ska vinna över våra pappor i Alfapet. Jag hejar nog på pappisarna där. Fast mamma brukar vinna. Annars blir hon sur. Jag tror at tjag blir PRECIS som mamma. Hur kul kan det vara att förlora??

Skriver mer efter helgen.

Skriv gärna hälsning till mig här i bloggen :-)

Kram Emilia

1 kommentar:

Anonym sa...

Va? Blir din mamma sur när hon förlorar? Det var något helt nytt...