Ny vecka - sjuk igen...

Hej.
Denna veckan har jag varit på dagis en dag. I måndags. När jag kom hem blev jag jättedålig och bara kräktes hela tiden. Mamma och pappa fick skura golven flera gånger och jagfick bada 4 gånger samma kväll (vilket ju i och för sig är kul...). Mellan kräkningarna är jag jättepigg och leker som vanligt.

Idag är det onsdag och jag har kräkt igen, för tredje dagen i följd. Jag har bara fått majsvälling att äta sedan i måndags och nu går inte det heller längre. Mamma och pappa vet inte riktigt vad de ska göra. Vätskeersättning är det som gäller nu, men hur kul är det?

I eftermiddag kommer mormor, för pappa måste jobba. Det ska bli kul. Jag har ju massor med energi till att leka ändå, konstigt nog. Mamma och pappa är i allafall glada att jag sover på nätterna (ta i trä...) för de blir trötta av att städa efter mig. Jag skulle egentligen lekt med Eric ikväll, men jag vill inte smitta honom, så mamma får åka själv. Det var ju så längesedan vi lekte, så det är jättetrist att jag missar det. Men, nån gång ska väl eländet vara över????

Kramar från Emilia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig som är sjuk igen!
Gissar att dina föräldrar har det rätt tufft med allt torkande och badande också.

Krya på dig!
Lindha & Tage

Vilmer & Melker sa...

Krya på dig Emilia!

Kram Michaela & Vilmer