Fullt upp i helgen

I helgen har det varit ös från fredag efter dagis till söndag kväll. I fredags hämtade mamma mig redan efter lunch. Jag fick tvångs-somnas hemma trots ihärdiga försök att övertala mamma att "jag vill inte nanna - bara mysa", men hon gick inte på det. Hela 40 minuters sömn blev det.... Wow! När jag vaknade var mormor hos oss. Vi lekte och tramsade en massa tills pappa kom hem, sen körde mamma och mormor. Mamma skulle på fest och mormor skulle skjutsa henne. Pappa skulle ha några kompisar hemma, så farmor kom och räddade mig. Jag var hos farmor och farfar hela kvällen och sov över där. Jag var ganska trött så jag somnade tidigt och hann nästan inte äta nåt godis alls :-(

På lördagen vaknade jag tidigt, och farmor och farfar fick inte heller sova :-)
Jag och farmor åkte och hämtade mormor Elsa, sen körde vi till kyrkogården och tände ljus. Tydligen så hamnar man där när man levt färdigt, och då kommer alla som är kvar och tänder ljus då och då. Morfar Folke, mormor Birgit och morfar Gösta ligger på samma ställe (minneslunden) så jag passade på att hälsa på dem allihopa! Sen körde vi hem till mormor Elsa och fikade. Jag fick köttbullar. Mums! Sen kom mamma och hämtade mig. Jag somnade i bilen hem och när jag vaknade var det dags att klä sig för vi skulle till Rydebäck. Jag lekte med Eric hela eftermiddagen och hela kvällen. Det var jättekul. Och god mat fick vi! Och glass..... Vi åkte hem vid 23 och då somnade jag i bilen.

Jag sov ända till 07:20 i söndags o då väckte jag pappa för det var hans tur att gå upp tidigt. Vi lekte en massa o sen väckte vi mamma. På eftermiddagen var vi på kalas. Léon har fyllt 2 år (27 oktober). Det var kul. Vi lekte och åt god mat och sen började vi bli lite trötta och gnälliga. Då åkte vi hem. Helgen avslutades med att jag, mamma och pappa lekte med lego och min nya tågbana (till lego), som varit pappas och hans bröders. Jag fick också veta att det var 6 år sen mamma och pappa träffades. Vilken tur att de träffades, annars hade ju inte jag funnits :-) Det har varit en jobbig, men rolig helg!

Tack mormor, farmor, farfar, mormor Elsa, Annica, Carl, Eric, Sabina, Cem och Léon för att ni gjort min helg så rolig!

Kramar från Emilia

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är vi som ska tacka för att du (ni) kommer och hälsar på oss!!!