Kalas, födelsedag och kalas!

Hej allihopa!
Nu var det längesen vi skrev ett längre inlägg, och det har hänt massor sen dess. Jag har fyllt år!! Nu är jag alltså 2 år gammal, inte bara 1! Vi har haft kalas 2 gånger dessutom. Ett för familjen och ett för mina kompisar. Här kommer lite foton:

Först från kalaset med familjen den 15/11. Vi var 19 st som åt, drack och hade kul. Jag har ju en tendens att slå huvudet när det nalkas kalas hos oss och idag var inget undantag. Jag, Max och Maja var lite busiga, och jag råkade dyka med munnen före ner i golvet från ungefär en meters höjd. Men det gick bra. Så går det när man försöker klättra på sina kusiner. Mamma säger att jag får skylla mig själv som är så vild. Men hon blev riktigt rädd för hon trodde att jag skulle bryta nacken, men jag slog bara en liten volt, med läppen som landningsställ :-)


Farbror Johan och faster Mia leker med min nya spis
Gamlafarmor Gudrun och Gamlamormor Elsa myser i soffan

Moster och Nonas roar sig med biljard (moster är grym!!)

Maja och jag leker med spisen precis innan det är dags för mig att gå och lägga mig, dvs när alla gästerna gått...


Sen var det då dags för själva födelsedagen, den 20/11. Jag var på dagis som vanligt, men idag sjöng de för mig och jag bjöd alla mina kompisar, och mina fröknar, på glass. På kvällen var vi hemma och hade det mysigt bara.

Mamma och pappa väckte mig med "Vi gratulerar" och paketer på morgonen

Jag har fortfarande märket kvar på min läpp sen jag spräckte den på kalaset i lördags.
I paketen fanns leklera och formar, som jag har jättekul med
Sista firandet var i form av barnkalas den 22/11. Mamma bjöd ganska sent, så det var många som inte kunde komma. Och dessutom var det snöigt värre, så Emmy och Nils kom inte heller. Men det blev kalas ändå, och vi hade jättekul! Eric, Astrid och Ella kom, och deras föräldrar. Vi åt marrängtårta, glass, kakor och så fick alla godispåsar med lite smått och gott i.
Här sitter Ella och Astrid och väntar på lite gott
Eric kan minsann smila upp sig för fotografen :-)
Alla sjöng för mig, och så fick jag blåsa ut ljusen på tårtan
På kvällen kom Nelly också. Kent var sjuk, så han kunde inte följa med. Hoppas du mår bättre nu Kent! Vi saknade dig!
TUSEN TACK FÖR ALLA FINA PRESENTER!! Och tack för att ni ville komma på mina kalas. Jag hade jättekul!!
Tack till alla som grattat mig här i bloggen också, och tack till er som skickat kort hem till mig!

Inga kommentarer: