Änglar, orättvisa och julklappar

I dag vill jag börja med att skänka en tanke till Felicia och hennes familj. Igår blev Felicia en ängel, som svävar över oss som en vacker prinsessa. Jag har aldrig träffat Felicia, men mamma har följt henne i hennes blogg. Mamma och Felicias pappa gick i samma klass när de var små. Felicia var bara 4 år gammal och hade en hemsk sjukdom som heter cancer. Nu har hon blivit hämtad av änglarna. Det är så orättvist!! Känns orättvist att vi andra får fortsätta med vardagen som vanligt. De finns för alltid i våra tankar.

Idag var det fredag igen. Så mamma jobbade och jag var hemma med pappa. Vi var ute och gick jättelänge, och sen gick vi hem till mammas och pappas kompisar Johanna och Peter för att fika. De har en son som heter Emil, som är 11 år, som är JÄTTEROLIG. Han busar alltid med mig och det tycker jag är roligt. Sen blev jag jättetrött, men det var inte så konstigt för pappa sade att jag borde sovit för flera timmar sen. Jag somnade i vagnen när vi gick hem och sen när jag vaknade var mamma hemma. Nu är det jul så både mamma och pappa ska vara hemma jättelänge. Mysigt!!

När jag fått mat åkte jag och mamma till Astrid. Både hennes mamma och pappa var hemma, men inte vovven Molly. Hon var hos sin mormor. Min pappa skulle leka med sina kompisar i nån klubb, så han följde inte med. Vi bytade julklappar, jag och Astrid. Jag har fått ett JÄTTESTORT paket och jag längtar tills jag får öppna det och de andra klapparna. Mammorna fikade och sen körde vi hem. Jag och mamma busade ganska länge. Nu kan jag nästan klättra upp i soffan själv. Mamma behöver bara ge mig en liten "knuff" i gumpen så kommer jag upp. Det är jätteroligt! Ner är lätt, det har jag kunnat sen innan jag kunde gå, så det är inte lika kul längre. Jag fick vara uppe till klockan nio, sen nattade mamma mig. Nu drömmer jag sött. Kanske om änglar...

Inga kommentarer: