TOMTEN!!!!!

Hej igen! Igår var det julafton och jag hade så kul kan ni tro. Mamma, pappa och jag var ute och cyklade, sen busade vi i trädgården. Sen blev jag jättetrött och fick vila med pappa medan mamma lagade en massa mat. På julafton äter man tydligen hela tiden, för jag har aldrig sett så mycket mat förr på en och samma gång. Men först tittade vi på Kalle Anka. Mormor, plastmorfar Rune och morbror Johan kom precis lagom till det startade. Då drack de vuxna glögg och jag fick knapra på pepparkakor. Det är gott, tycker jag. När vi hade tittat på Kalle och hans vänner så flyttade vi oss ut i köket. Jag fick massor med gott att äta.
Köttbullar, prinskorvar, julskinka och så smörgås, som jag älskar. Med ost! Vi satt läääänge och åt och det var jättemysigt. Pappa åt som vanligt mest av alla.

Sen lämnade vi bordet och jag fick busa igen. Och helt plötsligt ringde det på dörren. Och där stod han. DEN RIKTIGA TOMTEN! Jag blev först jätterädd, men sen fick jag en julklapp av tomten och då verkade han inte så farlig längre. Jag fick två klappar, sen lämnade han massor med klappar som vi skulle dela ut själv, för han hade bråttom och skulle vidare till en massa andra barn. Astrid, Eric, Tage och Leon skulle han också till sade han. Så det var bäst att vi lät honom gå. Tyvärr missade plastmorfar Rune tomten, för han var och köpte tidningen. Men han kanske får träffa honom nästa år. Som tur var fick han klappar i säcken i alla fall.
Sen öppnade vi klappar för glatta livet. Jag har aldrig sett så många paket. Jag måste ha varit jättesnäll! Jag fick en pulka, som jag satt i hela kvällen sen, en massa roliga saker som spelade, många fina kläder, ett Pippi-tält, en söt liten vovve som skäller och går. Jag fick även en trehjuling som jag ska ha till sommaren. Och en väska till dagis, som jag snart ska börja på. Och så fick jag nya skor. Jag hade dem på mig hela kvällen. Om det bara kunde bli lite snö så att jag kunde åka pulka i min nya overall och i mina nya skor :-)

Sen fick jag nanna och så spelade de vuxna spel. Jag hörde att mamma och mormor vann som vanligt. GOD JUL TILL ALLA MINA VÄNNER!!

Inga kommentarer: