Juldagen och Annandagen

Hej igen! Igår var det Juldagen och då har mamma stort kalas med sina kompisar. Pappa skulle köpa TV på dagen så mormor passade mig medan mamma handlade inför kalaset. Sen kom pappa hem och Emil busade lite med mig. Hans pappa hjälpte till att sätta fast vår jättestora TV på väggen. Jag fick inte vara i vägen, sa de de, så mormor gick ut en promenad med mig. Jag somnade direkt! Sen skulle mammas kompisar komma så jag och pappa åkte till farmor och farfar. När det var dags att åka hem fick jag stanna, för jag hade inte busat färdigt med farmor. Så jag sov hos dem. Pappa åkte hem och sov hos mamma.

Idag är det Annandag jul och jag var först med farmor och farfar nere på stan. Det var mysigt. Sen körde de hem mig till mamma och pappa. Jag somnade i bilen för jag var helt slut! När jag vaknade skulle jag ha finkläder på mig. Först ville jag inte alls. Vi har ju inte varit hemma och lekt på länge och jag var ju trött. Men så här fin blev jag i alla fall.


Vi åkte till morfar och plastmormor Sussi. Där var mammas farmor, Gudrun, och moster och Jonas också. Och så hämtade vi upp morbror Johan på vägen. Ojojoj vad kul det är när vi är så många. Men idag var jag inte riktigt på humör. Jag orkade inte sitta vid bordet när de vuxna åt, men mamma och pappa tvingade mig. Så jag passade på att föra så mycket oväsen jag bara kunde. Mig ska de minsann inte tvinga till nåt!! Moster var sjuk. Hon hade prickar på hela kroppen, så hon ville inte busa med mig så mycket idag, men det gjorde inget för Jonas busade istället.Och när jag fick busa Jonas och Sussi så blev jag gladare och visade några av mina konster. Dansen verkar vara en favorit bland de vuxna. Och jag tycker ju själv att det är rätt kul att dansa så det gör ju inget. Mammas farmor delade ut julklappar också. Jag fick en jättefin tomte, som ni kan se i paketet på bilden till höger. Mamma och pappa fick en massa gott att äta. De gör visst inget annat när det är jul. Mat mat mat... Nu är vi hemma igen och jag sussar i min säng. Natti natti!!
Kramar från Emilia


Inga kommentarer: