Ojojoj vilken helg!!

I helgen har det varit fullt upp kan ni tro. Det började redan i torsdags då mina kompisar Astrid och Eric var hos oss nästan hela dagen. Våra mammor julbakade. Sen kom farmor. Hon skulle passa mig när pappa var på julbord och mamma skulle träna volleyboll. Men innan mamma åkte till träningen gick jag Lucia för mamma och farmor. Det kan ni se på bilden.

Sen var det fredag och mamma jobbade och pappa var hemma hos mig. Vi hämtade mamma tidigt på jobb för hon ville hinna handla innan vi skulle få gäster. Det var kul att handla. Jag älskar att springa i affärer. OCh att stå i vagnen! På kvällen kom Leon och hans föräldrar. Jag fick en jättefin jeansklänning av dem. De är alldeles för snälla! Leon och jag fick lägga oss efter middagen, men våra föräldrar skrattade och hade roligt hela kvällen. Man sover så gott när man hör det!

I lördags morse åkte vi till Rönneberga för att hugga gran. Man ska tydligen ha en gran inomhus under julen. Det var mysigt. Farmor, farfar, Johan, Johanna, Mia och mina favoriter Max och Maja var med. Alla skulle ha en egen gran. Konstigt... Sen åkte mamma iväg, för hon skulle spela sån där volleyboll igen. Jag fick leka med Maja nästan hela dagen och hade jättekul. Pappa och Mia fixade med granarna. Sen kom mamma hem och hade med sig pizza. Då var Max, Maja och faster Mia hos oss. De stannade hela kvällen. Mysigt!


Igår var det söndag. Då var vi på Center Syd för att handla julklappar. Där såg jag en riktig tomte!! Han var stor och röd och sade "Ho ho". Det var kul! Mormor var också med och vi busade en massa. Tror inte mormor fick handlat så mycket. Sen åt vi middag som pappa lagade och sen var det dags att sova igen. VILKEN ROLIG HELG!!

Idag skulle vi åkt till Lund med Eric och hans mamma Annika, men hon har blivit magsjuk, så vi stannar hemma. Mamma och jag åker nog in till stan och tittar istället. De har en stor fin gran på torget, säger mamma.

Inga kommentarer: