En helkul helg!!

Hej igen!
Nu är det tisdag och det har hänt massor sen senast. I fredags var vi hos Eric och hans föräldrar i Rydebäck. Det var jättelängesen vi sågs och vi var lite blyga i början. Men sen blev det bättre och vi lekte och hade jättekul. Vi fick mumsig pizza som Erics mamma Annika gjorde till oss. Sen somnade jag i bilen hem och sov jättegott hela natten.

På lördagen åkte vi ganska tidigt. Mamma skulle först kolla en idrottshall i Landskrona, så då fick jag träffa Astrid och Molly ett tag. Men jag var jättetrött, så jag somnade i pappas famn. Sen bar det av mot Halmstad för en helg hos moster och Nonas. Vi började med att äta jättegod semla när vi kom upp, sen gick vi på stan. Det var jättehärligt. Fint väder och jag fick springa och busa på gågatan. Vi fikade på stan och sen åkte vi tillbaka till lägenheten. Moster och Nonas skiftades om att passa upp mamma och pappa och leka med mig. De var jättesnälla. De tyckte att vi var i behov av lite semester, vilket mamma och pappa verkade uppskatta väldigt mycket. Jag tyckte att det var helkul!! Vi fick god middag (ja jag fick skorpor för jag hade redan ätit) och sen var det sängdags för mig. Jag fick sova i mosters sovrum, för de vuxna skulle titta på Melodifestivalen. Efter nån timme så vaknade jag av allt väse som fördes i vardagsrummet. OCh inte ville jag somna om heller. Jag fick vara med och spela Alias istället. Spelpjäserna var jättekul att leka med. Mamma tyckte inte det var lika kul när jag snodde dem hela tiden :-)

När de vuxna till sist skulle lägga sig ville jag fortfarande inte sova. Jag fick sova med mamma och pappa i bäddsoffan, vilket var mysigt men jobbigt. Vi var varma och jag vaknade hela tiden och ville att mamma skulle flytta sig. Så jag puttade på henne tills hon hamnade i skarven. Efter en natt då jag hållit ett helt hyreshus vaket så var jag piggast av alla. Jag fick god välling och sen satt jag och lekte mellan mamma och pappa i sängen medan de låg och småslumrade lite. Det var mysigt! Moster och Nonas vaknade ganska tidigt (undrar varför...) och de kom upp och busade med oss. Sen åt vi god frukost och sen begav vi oss hemåt. Jag somnade direkt i bilen och sov enda till Helsingborg, där vi skulle in på Biltema. Sen åkte vi till City Gross i Hyllinge och jag levde loppan i affären. När vi väl kom hem somnade vi hela familjen på soffan. Utslagna efter en kanonhelg!

Tack för den goda pizzan Annika. Kul att vi ska ses igen på fredag Eric!

TACK moster och Nonas för en underbar helg!! Jag längtar tills ni ska passa mig!!

GRATTIS till att du klarade tentan moster. Du är SÅ duktig!

Kramar från Emilia

Inga kommentarer: