PÅSK!!

Hej vänner!

Idag är det Långfredag och jag är feberfri!! Mamma trodde jag skulle vara sjuk hela Påsken, för det brukar vara längre när jag är förkyld, men idag mår jag alltså mycket bättre. Skönt! Det firar vi med att åka till mormor ikväll. Eftersom jag varit sjuk så har mamma ställt in besöket hos Loa, men det får vi ta en annan gång istället. Förhoppningsvis kan jag gå på fest imorgon. Jippiiiiii!
Kort om veckan som varit:

I onsdags var mormor hos mig halva dan. Det var kul. Vi läste böcker och lade puzzel, för jag orkade inte så mycket mer.
Igår var mamma hemma med mig hela dan. Vi lekte och höll låda, men vi gjorde lite nytta oxå. Jag hjälpte till exempel mamma att sortera tvätt. En riktig hjälpreda, kan man säga :-)
Denna dagen har också börjat bra. Först kom farmor och farfar och sen kom morfar och plastmormor Sussi. Jag fick påskpresenter från dem alla och det var jättefina saker. Ett pussel som spelar, en söt tröja med en katt på och en Brio-tax som e jätterolig att dra runt. Och så fick jag en ÄLG av morfar. En sån har jag aldrig sett förr, men morfar säger att såna fanns där han växte upp. När jag blir större ska jag lära mig var det var! TACK för alla fina presenter. Och tack för att ni kom och hälsade på. Det är så roligt när ni kommer!!
Astrid och hennes mamma Maria ska oxå komma en stund idag. Mammorna ska fixa lite inför nästa volleybollmatch och vi får väl leka antar jag. Det ska bli kul! Om jag bara är vaken när de kommer. För nu ska pappa och jag vila lite. Man blir trött av allt ståhej :-)

Imorgon är det ju dags för fest. Pappas kusin Annika fyller 30. Det är Ellas mamma, så jag kommer att ha både Ella och Felicia att leka med. Det ska bli kul. Också kommer ju Max och Maja att vara där. Läääängtar!
I helgen ska vi även hinna med ett kalas hos gammelfarmor Gudrun, som fyller 93. Då kommer moster och Nonas oxå att vara där. Det ska bli kul! Och så ska vi träffa Astrid och hennes föräldrar. Och mormor och Rune såklart. Ja det är fullt upp, det hör ni :-) Hoppas bara att jag kan hålla mig frisk nu, så att vi inte missar mer!

KRAMAR till er alla. Och tant Loa, hoppas vi ses snart i alla fall!!

Inga kommentarer: