Melodifestival, vår och snö!!

Hej.
Helgen som gick var det som vanligt full rulle. I fredags var Eric och Annika hos oss och det blev massor med lek och bus. Vi åt Tacos och läste roliga böcker. Och Eric pussade mig strax innan sin hemfärd (och flera gånger tidigare på kvällen) :-)
I lördags var vi hemma på dagen och sen åkte vi till Emil och hans familj. Det var jätteskoj. Bus igen och sen åt vi jättegod middag som Emils mamma Johanna hade gjort. Kl. 20 var det dags för Melodifestivalen och jag dansade med till alla låtar.Mammas favorit vann och det blev stort jubel. Sen var det dags för mig att sova och jag fick låna deras gästrum. Jag sov jättegott trots att jag hörde mammas, pappas, Johannas och Peters ljuva stämmor ganska tydligt. De spelade Playstation Singstar. Kl. 3 på natten gick vi hemåt och då följde Peter och deras söta vovve Zeno oss hem. Jag sov gott i vagnen och vaknade hemma i min säng i söndags.

På morgonen kom mormor. Hon har varit på semester i en hel vecka och det var jättekul att se henne igen. Jag, mormor och mamma var ute i det fina vårvädret hela förmiddagen. Vi gick ner till ån, plockade sten och gungade i trädgården. På eftermiddagen kom Léon och hans mamma Sabina. Då lekte vi lite, sen gick vi ut igen. Han hade glömt stövlar så ha nfick låna mina reserv:-)Det blev lite gungande, och så en och annan puss förstås. Inte lätt att vara så eftertraktad :-) Himla mysig helg!

Igår var det måndag och dagis igen. Jag trillade på rutchkanan och slog näsan så att jag fick näseblod. Ajajaj. Men det gick över ganska snabbt och när mamma kom och hämtade mig hade jag nästan glömt det. Eftermiddagen och kvällen spenderades hemma. Sen höll jag pappa vaken hela natten för min mage gjorde ont och jag ville leka istället.

Idag, tisdag, var det alldeles vitt ute när jag vaknade. SNÖ!!! Det var roligt att gå i, det sprakade under fötterna. Kul!! Men lagom till lunch fick fröken Marika ringa efter mamma, för jag hade fått feber. Och vi som skulle åka pulka i eftermiddag.... trist! Pappa kom och hämtade mig och nu är jag hemma och är sjuk igen :-(

TACK familjen Johansson/Hansen för en superkul kväll i lördags!
TACK mormor för den fina mössan du köpt till mig i Bulgarien.

Kramar från sjuklingen

3 kommentarer:

alex sa...

Visade Vendel och Melvin bloggen. De pekade på en bild med Emilia och sa "bebiiisch". Sen pekade de vidare på var enda bild som fanns och nu kan de nästan säga Emilia... :-)

Rumpflugan sa...

Tack själv Emilia för att du dansade så fint för oss och höll Emil sysselsatt hela kvällen.

Anonym sa...

Var är bilden när vi pussas?