Festligheter till tusen och tillbaka till vardagen...

Hej.
Nu har det hänt en massa, kan ni tro. Det började i fredags när vi var hos mormor. Vi åt god påskmat och busade i massor. Och jag fick Påskägg, med godis i. Jag fick bada i vasken kvällen till ära. Fick och fick...jag kommenderade mormor att sätta mig i vasken. Och jag får ju oftast som jag vill... ;-)

I lördags var vi ute i skogen i Munkebäck på dagen, jag, pappa och mamma. Det var så himla kul. Där var en lekplats och jag fick åka rutchkana. Ojojoj vad det gick! Sen fick jag se en riktig häst, som red förbi med en flicka på. Vad stora hästar är i verkligheten!! Och till sist fick jag syn på en liten sjö. Då tänkte jag ju genast att det skulle vara kul att bada, och satte av i full galopp ditåt. Pappa hann dock ifatt mig och försökte förklara att det är alldeles för kallt för att bada ute nu. Men det ville jag inte lyssna på. Jag blev alldeles förtvivlad. Så, in i bilen och hemåt igen efter en mysig förmiddag. På kvällen var vi hos pappas kusin Annika på kalas. Där var Ella och Felicia också. De är lite mindre än mig, men ändå jätteroliga att leka med. Jag invigde dansgolvet kl. 22:45, innan det var dags för mig att sussa i resesängen. Kl. 03:30 var vi hemma och i säng. Farfar skjutsade oss hem :-)

På söndagen var mamma och pappa lite trötta, så de ringde in mormor. Mormor och jag lekte och busade och mina föräldrar fick vila lite. Sen fick vi sätta fart, för vi skulle till mammas farmor Gudrun på 93-års kalas. Det var jättskoj. Jag fick både glass och tårta. Och så hjälpte jag Gamlafarmor att öppna paket. Och mammas faster och kusin busade med mig hela tiden. Och så var moster där. Jag har saknat moster och längtar tills vi ska ses nästa gång!! Jag somnade i bilen hem och sov gott hela natten.

I måndags kom Eric och hans mamma på besök på förmiddagen. Vi lekte lite och sen körde de hem. På eftermiddagen körde vi till Astrid och hennes föräldrar. Jag var lite mesig till en början, men sen blev jag varm i kläderna. Astrid e jättekul. Hon skrattar hela tiden. Vi åt god pizza och sen körde vi hem. PUST vilken aktiv helg :-)

TACK mormor för god påskmiddag och för att du lekte med mig när mina föräldrar var trötta.

TACK familjen Glansk för en rolig fest.

TACK farmor och farfar för att vi fick åka med er till och från Billeberga.

TACK gamlafarmor Gudrun för otroligt god mat och ett trevligt kalas.

TACK Annika för att du kom och lämnde kläderna.

TACK familjen Ljunggren/Waldh för en trevlig måndageftermiddag!

Bilder kommer snart....

Kramar från Emilia

Inga kommentarer: