Helg igen

Så var det helg igen. Mycket har hänt sen sist och jag har som vanligt glömt hälften. Men jag kommer ihåg att Ella var hos oss igår. Och hennes mamma Annika och pappa Daniel. Jag och Ella lekte och det var jättekul. Vi var inne i mitt Pippitält, och så busade vi i köket. Till sommaren ska vi på semester tillsammans och det ska bli jättekul!
Idag är det lördag och jag mår inte alls bra. Hostade hela natten och jag har sovit mest hela förmiddagen. Just nu leker jag lite med mormor, men jag orkar inte så mycket. Jag skulle vara hos farmor och farfar ikväll, men jag vet inte om jag orkar. Vi skulle gå på kalas hos faster Mia, men om jag inte piggnar till så får jag stanna hemma, säger mamma.
Måste ju oxå berätta om i tisdags. Då var det ett år sen jag döptes. Och det betyder att det var ett år sen Ella föddes. Och det betyder oxå att det var 66 år sen morfar föddes. GRATTIS Ella och GRATTIS morfar!!!!! Jag och mamma uppvakgtade morfar med en blomma. Vi fick jättegod kaka och Sussi och morfar busade med mig. Jag somnade i bilen hem som vanligt :-)
Jag får skriva mer om helgen sen. Just nu vet jag ju inte vad som ska hända resten av helgen. Mamma har i alla fall hämtat hostmedicin hos Leons mamma. Han har sån man får på natten, så hostar man nästan inte alls. Hoppas att jag kan få sova ordentligt inatt. TACK familjen Tenlik för att vi fick hostmedicin av er!!
Kram Emilia

Inga kommentarer: