En hel vecka på dagis...

Hej igen mina vänner.
Förra helgen skulle vi åkt till mammas kompis Caroline i Osby. Men jag kräkte på lördagmorgonen, flera gånger. Så det blev inget. Istället var vi hemma hela dagen. Jag var ganska trött och sov lite mer än vanligt, och framåt eftermiddagen fick jag i mig lite energi i form av majsvälling och smörgås. Det blev tidig nattning och jag sov hela natten. Mamma och pappa fick nöja sig med att dela en flaska vin och titta på Körslaget.

I söndags hade mamma match och eftersom jag var piggare och vi var hemma så hjälpte pappa farbror Johnny att gräva i trädgården. Faster Mia och kusin Maja ägnade sig åt mig. Jag åt och fick behålla maten, så det måste nästan ha varit nån matförgiftning eller nåt. På kvällen ville jag inte alls gå och lägga mig. Efter 1,5 timmar utan framgång gav mamma och pappa upp och jag fick komma upp igen. Det var fotboll på TV, Real Madrid-Sevilla, så mamma och pappa satt i sofforna. Jag lekte för fullt. 23:15 tvingade de mig att sova på soffan. Taskigt....jag kunde varit upp flera timmar till!

I måndags var det dags för dagis igen. Det har varit jättefint väder, så vi har varit ute jättemycket hela veckan. Mysigt! Eftersom jag älskar att vara ute så får jag oftast vara ute lite när vi kommer hem från dagis också. Och jag vill absolut INTE gå in, såvida det inte lockas med bad. Inte ens mat är morot nog för att jag ska gå in :-)

Nu är det snart helg igen och vi ska vara hemma. Mormor ska passa mig för mamma och pappa ska till Loa på kalas. Det ska bli kul! Mamma och pappa sover i mormors lägenhet och mormor är här hos mig. Jag hoppas att vi ska vara ute mycket....



Och mamma har klippt mig. Kolla in min "snygga" lugg :-) Ha en trevlig helg allihopa!
Kramar från Emilia

Inga kommentarer: