Fotboll, fotboll och barnkalas!!

Hej.

Nu var det ett tag sen igen...

Jag börjar med att berätta om vad som hänt idag. Först var jag på dagis och sen kom mamma dit och hämtade mig. Jag fick ta på klänning innan vi åkte, för mamma sade att jag skulle vara fin. Vi körde direkt till Ramlösa för att fira min kompis Tage som fyller ett år idag. Det var barnkalas och massor med barn som jag aldrig träffat. Och så Tage och Astrid. Vi fick goda bullar och tårta och sen var det lek för hela slanten. Tack för allt gott Lindha och grattis än en gång Tage! Jag hade jättekul!

Våren har kommit och det är så himla skönt att vara ute. I fredags passade mormor mig för mamma och pappa var på firmafest. Vi var på Leket och så fick jag bada. På natten fick jag sova hos mormor, för jag var så himla ledsen ett tag. Det var hur mysigt som helst! Och tack för den fina jackan, mormor. Mamma och pappa var hemma när jag vaknade och ganska tidigt var det dags att gå ut. Mamma och jag gick ner till Idrottsplatsen för att se Max lag spela. Det blev 3-3 efter en jämn fight! Sen somnade jag på vägen hem och sov i vagnen en stund. På kvällen kom pappas kompis Daniel till oss och då ville inte jag sova. Till sist somnade jag på soffan med pappa.
I söndags var jag och mamma och tittade på Maja när hon spelade matcher. De vann 2 och förlorade en. Maja var jätteduktig! Och jag fick sparka boll i massor. Leon och hans mamma kom förbi en sväng också. på hemvägen stannade mamma och jag på en annan lekplats och där grävde jag en massa och både mamma och jag gungade. Vi var där i över en timme! Sen gick vi hem och det var dags för mig att sova lite. Mamma tvättade rent plattorna på uteplatsen och pappa pysslade med sitt. Sen gick vi hem till Johnny och Mia och grillade. Det var jättegott! Tack faster och farbror!!!
Igår var det måndag och vi var hos pappas farmor, Inga. Hon bjöd på smaskiga köttbullar och jag åt hur mycket om helst. Jag kunde inte sova på natten sen för jag hade ätit för mycket. Mamma och pappa fick ta till katrinplommon till sist....

Nu är det sent och dags att nanna. Vi hörs mina vänner!

Kram Emilia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack ska NI ha! Imorgon ska vi ut på sandlådejakt nu när Tage fått så fina leksaker till en sådan.

Rumpflugan sa...

Vad underbart med kalas och köttbullemiddagar! Vilken fin klänning du hade på kalaset. Emil saknar dig. :-)