Sjuk igen...kalas....besök

Nu har jag varit sjuk igen. I lördags tyckte mamma, pappa, mormor och farmor att jag andades jättetugnt och konstigt så vi åkte till doktorn. Det var inget konstigt, bara övre luftvägarna, som vanligt... Jag sov hela dan nästan och likadant på kvällen. Mamma fick stanna hemma från vinprovningen och mormor var hos oss. Vi var ju sjuka båda två och behövde nån som tog
hand om oss när pappa festade :-)


I söndags var jag mycket piggare, men mamma och pappa ville ändå inte att jag skulle följa med när de skulle på resturang med morfar och co. Jag var med farmor och var pigg nästan hela dan. Efter de varit på resturang hämtade de mig, för moster och Nonas var nere från Halmstad och dem ville jag ju träffa. Jag busade för fullt och sen blev jag jättetrött och somnade i pappas knä. Senare på kvällen vaknade jag och hade hög feber. Så, inget dagis på måndagen. Mamma var hemma med mig och vi var sjuka båda två. Sov, sov, sov hela dan. Tur att vi var lika trötta!


Igår var jag lite piggare, men hade fortfarande lite feber på förmiddagen. Pappa var hemma med mig och när mamma kom hem gick vi bort till faster Mia och farbror Johnny. Mia fyllde år. GRATTIS faster!!!! Vi fick god mat och jag fick leka med Max och Maja. Vi gick hem vid 21:30, för jag var trött då och mamma och pappa skulle ju jobba dagen efter.


Jag sov ända till 07:30 imorse, vilket är lyx numera för mina föräldrar. Mamma var hemma på förmiddagen med mig och sen kom mormor. Eftersom jag inte haft nån feber på hela dan så har vi varit på leket i en och en halv timme. Jag har fått spann och spade av mormor och vi grävde massor. På leket träffade vi Ebba och hennes farmor. Ebbas föräldrar är kompisar med mina. Det var jättekul! Sen fick jag bada. Härligt!! Mamma och pappa kom hem nästan samtidigt och strax efter kom Astrid och hennes föräldrar. De drack kaffe och Astrids mamma, Maria, matade mig för jag fjantade mig och ville inte äta själv. Tack tant Maria :-) Sen lekte jag och Astrid. Hon förflyttar sig jättebra nu. Hon lekte med min bil och jag red på min ponny. Nu är jag SÅ trött och ska sova., Imorgon blir det dagis. Jag lääääängtar!!!

Och snälla, om NÅN läser detta, skriv en lite hälsning till mig.... :-)

Kramar från Emilia





5 kommentarer:

Rumpflugan sa...

Hej hej Emilia.

Stackars dig som varit sjuk igen. Hopaps att du och mamma snart är pigga och friska och slipper vara förkylda.

Hopaps du kommer och hälsa rpå oss på söndag. Emil har förberett enmassa kul till dig. :-)

Anonym sa...

Hej Hej!
Kul att träffas igår. Jag var lite trött men det gick ju att leka lite ändå. Vi ses ju imorgon också. Lajbans.
Kram Astrid

Anonym sa...

Hej Sötnos
Nu är det ett tag sedan vi sågs, tur att din mamma är så duktig på att lägga upp bilder. Så vi kan se dig, hoppas du blir frisk snart. Hälsa mamma och pappa.

/Sofie & Andre

Anonym sa...

Hej kompis!!! Vi träffas ju inte så ofta så då är det bra att läsa om dig på bloggen! Vi får säga till våra mammor så att de skärper sig... Krya på dig!

Anonym sa...

Hej Emilia,

Moster är sååå glad du är på bättringsväg, så att du kan få komma tillbaka till dagis och leka med alla dina kompisar! Jag saknar dig otroligt mycket så du kan inte ana det! Det är tur att man får följa dig via bloggen iaf, när vi bor så långt ifrån varandra! Du är världen sötaste systerdotter =)... längtar tills vi ses på din mammas kalas! KRAMAR från moster