Mellandagar, Nyårsafton och Nyårsdagen



Hej igen.
Nu är det slut på stressandet och dags att uppdatera bloggen. Det har hänt massor sen sist och jag ska försöka återberätta det roligaste.

I torsdags och fredags tog vi det lugnt hemma och åkte en runda till stan. Det var jättemysigt. Skönt at koppla av lite efter julstressen. Sen i lördags satte det igång igen. Jag har förstått att denna tiden på året är alla vuxna lediga från jobb, men inte för att vila utan för att stressa.

På lördagen var mamma iväg med Leons mamma på förmiddagen, och sen åkte vi till farmor och farfar. Där fick vi god mat och alla busade med mig. Sen när det var dags för mig att sova fick jag en massa choklad och blev jättepigg igen. Då blev inte mamma glad, så pappa fick natta mig. Och jag ville inte alls sova. Förresten, jag glömde ju säga att jag kissade på farmors matta också. Sen smet jag iväg. Mamma säger att jag är lika busig som min kusin Maja. Det är kul för jag tycker om Maja.

På söndagen var jag ute och lekte i trädgården. Oj vad svårt det är att resa sig när man är påbyltad med overall och allt och sen är gräset så högt så det når mig nästan upp till knäna. Men jag fortsätter träna så jag blir bättre hela tiden. Kanske klipper pappa gräset till sommaren så att det blir lättare att springa omkring. Sen var vi hemma och hade det mysigt hela dagen och jag somnade gott klockan halv åtta.

Måndag och Nyårsafton. Den allra sista dagen på hela detta året. Ojojoj vad spännande. Raketer och en massa kompisar. Jo, mamma och pappa hade massa kompisar som kom och hälsade på oss och deras barn följde ju med. Det var Astrid, Tage och en ny kompis som heter David. Honom pussade jag. Han var så söt. Och sen var ju Emil också med. Han är så snäll och rolig. Fast han är så mycket större än mig, ja faktiskt 10 år äldre, så tycker han att det är roligt att leka med mig. Vi åt gott och de vuxna drack en massa som vi barn inte fick smaka. Men vi fick vatten, och det är ju också gott. Jag var vaken jättelänge. Ända till klockan 22. Men sen somnade jag och sov riktigt gott nästan hela natten. Förutom några små mardrömmar så sov jag gott ända till klockan 8. Då gick mamma upp med mig. Oj vad stökigt där var där nere. Mamma såg trött ut, och blev ännu tröttare när hon såg röran. Jag busade och underhöll mamma medan hon städade. Sen kom pappa ner efter några timmar och då somnade mamma direkt på soffan. Pappa berättade att Emil sovit över och då blev jag jätteglad. Vi gick genast upp och väckte honom. Sen busade jag med Emil, som stannade nästan hela dagen. Mamma tyckte att det var jätteskönt för då kunde hon ligga på soffan och slapp leka med mig hela tiden. Hon var lite tröttare än vanligt. Pappa var också trött, men han var ändå tvungen att åka in och jobba. Men han kom hem igen innan jag skulle lägga mig. Det var en rolig första dag på det nya året. Och jag busade så mycket med Emil så att jag somnade redan klockan 19. SKÖNT!

Gott nytt år alla vänner. Snart ska jag börja på dagis, så det blir ett ROOOLIGT 2008!!

Kram Emilia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!

Tack för en mycket rolig nyårsfest med god man och roliga lekar!

Lindha Tage Johan

Astrid och Greta sa...

Hej Vännen!
Vad kul det var i förrgår. Längtar redan efter att få träffa dig igen. Nu är vi i Södertälje och det är jättekul. Mina kusiner busar med mig hela tiden.
KRAMAR Astrid