Födelsedagskalas, hosta och dagis igen

Nu har jag slarvat igen och inte skrivit på flera dagar. Skärpning! Här kommer en liten uppdate:

I lördags hade vi kalas för pappa. Jag var jättetrött så jag sov hela eftermiddagen och vaknade inte förrän gästerna kom. Då blev jag på gott humör nästan direkt. Max och Maja busade som vanligt med mig. Det är så himla roligt när de är och hälsar på. Jag skrattar hela tiden! Vi åt god mat som mamma hade lagat och de vuxna drack en massa vin. Pappa fick massor av fina presenter, bland annat en rolig hängstol.

Men den var bara rolig när pappa satt i den. Jag gillade det inte alls. Jag får nog prova igen till sommaren när pappa har hängt upp den. Jag var jättepigg hela kvällen och protesterade vilt när mamma skulle lägga mig kl. 22. Hon gav upp och jag fick vara uppe ända till gästerna gick hem. Mormor och Rune sov över så jag fick sova hos mormor hela natten. Det var jättemysigt.

I söndags var jag hemma med pappa hela dagen. Mamma var hos Louise i Helsingborg en stund på eftermiddagen, annars var hon också hemma hela dagen. Det var mysigt. Lugnt och skönt.

I måndags var det dags för dagis igen. Jag har fått hosta igen och sover dåligt på nätterna. Så jag var lite trött på dagis och ville hålla koll på var pappa var hela tiden. Sen sov jag ute i vagnen tills mamma kom hem, och på kvällen var vi hemma och lekte alla tre.

I går var det tisdag och då var mormor med på dagis. Hon ska hämta mig på onsdagar sen, så hon ville följa med och titta var det var nånstans. Det var jätteoligt. Jag ville visa ALLA saker för mormor. Mormor följde med hem och åt lunch sen innan hon skulle tillbaka till jobb. Mamma var tvungen att jobba länge för hon säger att det är kaos på hennes jobb. När hon kom hem så åt vi middag och sen lekte jag med mamma lite. Sen skulle hon iväg och träna och pappa fick ta över lekandet. Sen somnade både jag och pappa när han skulle natta mig.

Idag är det onsdag och dagis igen. Och i eftermiddag ska jag, pappa, Léon och hans pappa Cem in till stan och promenera. Och kanske fika lite, hoppas jag :-) Sen ska vi hämta mamma som ska jobba länge idag också.

Hej hopp!!

Kram Emilia

Inga kommentarer: