Sjukstuga och missad inskolning

Hej!!
Nu är jag på benen igen. Ni kan tro att det varit en jobbig vecka. Det började i onsdags kväll. Mamma kom hem sent från jobb och sade att hon mådde dåligt. Och då började jag också må dåligt. Hosta och feber. Ingen vanlig hosta, utan sån som gör ont i hela kroppen och som får en att kräkas upp allt man ätit. Jag har haft hög feber i flera dagar. Över 40 grader i fem dagar i sträck. De senaste dagarna har jag inte ens orkat gå från vardagsrummet till köket själv och än mindre leka. Inte ens en liten stund. 5 tråkiga dagar utan lek och bus!!! I lördags var vi hos doktorn, men hon sade att jag hade en virusinfektion och att vi bara skulle vänta. Så mamma och pappa väntade, men jag blev inte bättre. Igårkväll åkte vi in till doktorn igen, och då hade jag visst både öroninflammation och halsfluss. Inte konstigt man har ont!!!!!! Nu har jag börjat med penicillin och mår redan bättre. Idag har jag lekt i massor (i alla fall om man jämför med de senaste dagarna). Imorgon hoppas jag att jag inte har ont längre, för jag är lite trött på att gråta. Och så vill jag gå ut och hoppa i vattenpölarna. Kanske får jag göra det med mormor imorgon.

Jag har ju missat en massa roligt nu. Det har varit snö ute, men jag var sjuk för att prova min nya pulka. TYPISKT! Mamma har också varit sjuk, så pappa har haft fullt upp med att ta hand om oss. Mormor har hjälpt till lite ibland också när pappa tyckt att vi varit alltför gnälliga. Mamma ska jobba imorgon och mormor har egentligen "hämta mig på dagis-dag" just imorgon så hon kommer hit och leker med mig så att pappa kan göra nån nytta här hemma. Ja just det, dagis...... jag skulle börjat igår, men jag är ju sjuk så det får vänta. Nu har mamma och pappa bestämt att jag ska börja på måndag istället när jag är helt frisk, så att jag orkar busa med de andra barnen ordentligt. De vill ju att jag ska visa mitt sanna jag från första dagen :-)

Idag har mamma och pappa tagit ut granen och julsakerna. Ja ni hör hur pappa kör med mamma fastän hon är sjuk. Lite sorgligt att alla tomtarna är borta, men nu finns det mer plats för mina leksaker och det är ju bra :-)

Nu ska jag sova, för jag är jättetrött efter att faktiskt ha varit uppe nästan hela dan.
God natt och sov gott kompisar!

Kramar från Emilia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att höra att ni är sjuka. Hoppas att ni blir bra snart!

Lindha

Astrid och Greta sa...

Hej lilla gumman!
Skönt att du är på bättringsvägen. Aldrig kul att vara sjuk ju :-( Men medicinen har ihjäl alla baciller så du mår nog snart bättre.
Hoppas att vi ses snart.
KRAMAR Astrid m familj