Frisk och äntligen dagisstart!!!

Hej mina vänner.

Nu är jag frisk! Mamma och pappa säger att jag har blivit lite mager, men det ska jag nog kunna ta igen snabbt.
Idag har jag börjat på dagis!!! Både mamma och pappa var med mig. Jag var bara där en timme, men åååååå vad roligt det var. Massor med nya leksaker och massor med nya kompisar. Och så var Léon där. Min kille! Först åt vi äpple och sjöng sånger, och då fick jag hålla mjukisankan för jag var ny. Det var roligt. Jag hade lite svårt att sitta still så länge (vi sjöng i flera minuter), men annars gick det jättebra. Sen fick vi leka fritt och där var massor med skojiga saker. Fröknarna lekte lite med mig och så lekte jag med de andra barnen. Mamma och pappa var där hela tiden, men det märkte jag knappt. Och jag ville minsann inte gå hem när det var dags. Mamma och pappa tvingade på mig ytterkläderna, men jag slet mig och sprang tillbaka till dörren till Nasse (min avdelning). Sen var jag jätteglad och jag bara läääängtar tills imorgon när jag ska dit igen. Då ska bara pappa följa med för mamma ska jobba. Och efter dagis så ska vi hem till Léon för våra pappor ska fika. Vilken rolig dag det blir imorgon!!!

Hej svejs!

//Emilia

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att du verkar gilla dagis Emilia!

Lindha