Lååång härlig helg

Ojojoj vilken lång helg det varit. Skönt lång, alltså. Den började redan i onsdags, när mormor hämtade mig på dagis. Vi var på leket och sen i trädgården och så fick jag bada. Jag visste inte riktigt varför, för det var mitt på dan. Jag brukar ju bada innan jag ska sova annars....

När mamma och pappa kom hem var det full fart. Alla skulle duscha och sen fick vi på oss finkläder. Vi åkte till Lödde för att hälsa på Danne och Caroline. Det var en massa folk där som jag inte träffat innan. Där var en liten pojke som hette Erik, som var 11 månader. Han var väldigt intresserad av min klänning och drog i den hela tiden. Lite jobbigt emellanåt, men jag kunde ju springa därifrån om det blev för mycket. Sen fick vi god mat och alla var glada. Vid 22-tiden var det dags för mamma att natta mig. Jag fick låna deras extrarum på ovanvåningen. Tur var väl det för sen drog de vuxna igång med Singstar och guuuuuud vad de vrålade!!! Ända till kl 3 på natten...

På torsdagen vaknade jag min vana trogen tidigt och pappa gick upp med mig. Mamma körde kvällen innan, men var ändå trött. Hon säger att jag och pappa skiftas om att hålla henne vaken på nätterna. Och nu har jag lärt mig att härma pappas snarkningar, så jag påminner henne på dagarna också :-) Vi var hemma hos Adam och Pete och fikade på dan och jag fick min julklapp (vi har inte setts sen min födelsedag i november). Det var en jättefin princess-stol om jag bara älskar att klättra på. På vägen hem ösregnade och jag hoppade i alla vattenpölar. Det tog över en timme att gå hem... Mormor kom ut på eftermiddagen och vi busade och lekte. Mamma och pappa åkte in till stan för att äta middag i lugn och ro, men var bara borta nån timme. Det gjorde inget, för jag hade ju kul med mormor under tiden...

På fredagen åkte jag med pappa till Jem o Fix, och så köpte vi present till mamma. Sn lekte vi en massa i trädgården och framåt kvällen gick pappa och jag till farbror Johnny (Onny som jag kallar honom....). Mamma hade sina arbetskamrater på besök, så vi ville inte vara hemma. När vi kom hem 00:30 så hade de fullt upp med Singstar och var väldigt högljudda. Men de verkade i alla fall ha kul. Och mamma, faster Mia och Linda var nyfrisserade och fina. Här är de i full gång.... Lördagen började vi med att ge mamma frukost på sängen och sjunga för henne. Det var ju hennes födelsedag! Sen kom det en massa människor till oss, för mamma skulle på möhippa och de samlades hos oss för att äta frukost. Det var kul! Sen åkta pappa och jag till Järavallen och jag fick titta på alla träd och klättra lite. Det var SÅ mysigt! Pappa och jag hade hela dagen och kvällen för oss själva och det var jättekul!

I söndags fick mamma sova länge, efter två hårda dagar och kvällar. Sen gick mamma och jag en runda i byn och testade olika lekplatser. Men min favvis var fortfarande roligast. Där fins en kul gunga och en hög rutschkana som jag klättar upp i och åker alldeles själv. Också finns där ett litet trähus som bara jag får plats i (mamma vill inte ens försöka...). Och massor med gungor till mamma så att hon också får lite kul under tiden. Sen gick vi hem till pappa och forsatte att mysa i trädgården. Vid halv åtta gick vi in och sen var det dags att nanna.

I måndags var det dagis igen. Kul som vanligt! Sen hämtade mamma mig och vi körde in till stan för att hälsa på pappas mormor, Elsa. Det var jättekul. Hon hade grannens katt på besök och den var inte rädd för mig. Och en jätterolig gungstol. Vi fick god mat, hemmagjord potatismos och korv. Mamma och pappa fick stekt sill. Sen åt vi pannacotta till efterrätt och det var jättegott. I bilen hem somnade jag inte, till mammas stora förtret. Väl i säng så var jag tvungen att diskutera allt som hänt under helgen och dagen och mamma fick nästan sår i öronen....

Igår var det dagis igen. Sen kom morfar och hälsade på. Det var jättevarmt ute och jag lekte i trädgården i bara t-shirt. Skönt! Maja och hennes kompis Elsa kom och vi hoppade på min nya studsmatta som jag fått av Max och Maja. Det var jättekul! Vi var ute nästan hela dan. På kvällen fick jag välling och sen satte mamma mig i vagnen. Vi promenerade ihop med Leon och hans mamma Sabina. Det tog lååång tid innan vi somnade i våra vagnar och ett tag var våra mammor ganska arga på oss. Men vi somnade till sist och jag sov ända tills jag vaknade i min säng imorse. Hur gick det till??

Idag ska vi till BVC för 1,5-års kontroll. Jag ska vägas och mätas och göra en massa tester. Och så ska jag få en spruta. Hoppas det inte gör ont!

TACK fam. Kindblom/Karlsson för en rolig Valborg!!

TACK Adam och Pete för den fina stolen!!

TACK Angeliqa för att du gjorde min mamma och min faster så fina i håret!!

TACK Max och Maja för den roliga studsmattan. Ni får komma hit och hoppa när ni vill!!

TACK gamlamormor Elsa för den goda maten!!

Håll tummarna för att sprutan inte gör ont!
Kram från Emilia

2 kommentarer:

Astrid och Greta sa...

Hej Kompis!
Vad kul att vi ska träffas imorgon. Jag har sagt till mamma att jag tycker att vi ska vara ute och leka. Jag vill gunga. Hoppas att du också vill vara ute. Ha det bra så länge.
KRAM Astrid

Anonym sa...

hej Astrid.
Klartjag vill vara ute och leka. I detta vädret är det det enda som gäller :-)
vi ses imorgon!!

kram emilia