Mors dag!

I söndags var det Mors dag. Då firar alla barn sina mammor. Min mamma fick ett par fina byxor av mig och hon blev jätteglad.

Vi var ute i trädgården hela förmiddagen och jag lekte i sandlådan och gungade. Pappa satte upp mammas nya torkvinda. Vid lunch åkte vi in till farmor och farfar. Då var det pappas tur att fira sin mamma. Pappas mormor Elsa var också där. Vi fick mumsig smörgåstårta och jag fick pannkakor och glass också. Sen slocknade jag i min vagn och sov i två timmar medans de vuxna satt i solen och snackade. Mamma blev alldeles bränd.... fast att pappa varnade henne....

Sen åkte vi ut till Borstahusen och på Campingen träffade vi mormor, Rune och morbror Johan. Mammas tur att fira sin mamma... Och dessutom fyllde morbror år i fredags så vi passade på att fira honom också. Vi åt god mat på SeVen och sen lekte jag på en rolig lekplats medan de vuxna drack kaffe. Sen gick vi ut på bryggan. Det var spännande. Vi tittade när en modig farbror badade och sen gick vi längs stranden. Där var en rolig bro som man kunde hoppa på så att det lät jättehögt. Oc hsen fick jag åka på Runes cykel. Det var jättekul!

Det var en jättemysig dag tillsammans med familjen!

TACK farmor och farfar för den goda lunchen!
TACK mormor för den goda middagen!
Och tack alla andra för en riktigt rolig dag!

Kram
Emilia

Inga kommentarer: