Stora jag - 1,5 år!

Idag är det 1,5 år sen lilla jag föddes!
Tiden går så himla fort. Jag kan nästan klara mig helt själv. I alla fall om jag själv får säga det. Jag ska klä mig själv och göra allt annat. Det är bara när taket på min nya polisbil trillar av som mamma får "elpa". Och kanske ibland med annat :-) Mundiarré lider jag oxå av. Snackar hela tiden om allt och inget. Mamma och pappa kallar det jidder. Men det mesta förstår de. Och när de inte förstår så är jag så vänlig och upprepar tills de förstår. Kan bli lite frustrerande ibland...

Min dag har jag spenderat på dagis. Det var kul! Sen kom mamma och hämtade mig och vi lekte lite i min nya sandlåda som pappa har byggt. Sen ville jag inte gå in men mamma tvingade mig, så jag matvägrade. Mamma säger att jag varit lite väl jobbig på sistone, men jag fattar inte vad hon menar. Jag gör ju bara som jag vill... I alla fall var pappa hemma på kort visit innan han skulle ut och golfa (igen) och då åt jag middag. Eftersom jag matvägrade med mamma så hade jag hunnit bli ganska hungrig. Men man kan ju inte ge sig.... men när pappa kom så var det en helt annan sak och jag kunde äta igen.
Sen fick jag bada. Jag badade i nästan en hel timme. ÅÅåååååååå vad kul det är!! Men trött blir man. Efter llite lek på ovanvåningen och sen välling ärdet nu dags att nanna i min nybäddade säng. God natt alla mina vänner!

2 kommentarer:

Rumpflugan sa...

Hi hi...klart att en stor dam ska ha sin egen vilja.
Med så envisa och viljestarka föräldrar så kan du ju inte få något annat än en stark vilja du med. :-)

Ha det så bra Emilia. Kom gärna och hälsa på när du vill (å när mamma vill ha massage).

Astrid och Greta sa...

Oj, vilken stor tjej. Grattis på din 1,5 års dag. Hoppas allt är bra med dig och att vi ses snart.
Kram Astrid