Spruta, plåster och bula....och så lite kalas!

Nu har det gått en vecka till och det har hänt en del sen sist. Jag har varit på 1,5-års kontroll, fast jag inte riktigt är 1,5. Jag är minsann en rejäl tös: 87 cm och 13 490 g. Det var en otäck upplevelse. De skulle hålla i mig och dra i mig och använda sånt där stetoskop som de brukar göra när jag är sjuk. Jag protesterade så gott jag kunde men det hjälpte inte. Doktorn tyckte att jag pratade ovanligt bra för att vara så liten, och att jag verkade bestämd :-) Enda gången jag inte protesterade var när de gav mig en spruta. Det var spännande.... men sen satte de på ett plåster och DÅ blev jag ledsen. Ja i det närmaste hysterisk.... tills mamma tog bort det eländiga plåstret. Då blev jag glad igen. Mamma och pappa tyckte att jag var lite konstig... Nu är det i alla fall avklarat. 1 år till nästa gång.


I torsdags var det sol och härligt igen. Vi gjorde inte så mycket annat än var ute i trädgården och lekte efter dagis. Och så åt vi ute. Det var skönt att vara ute hela dan. I fredags hämtade mamma mig tidigt (efter lunch). Vi åkte hem och jag somnade. När jag vaknade var Astrid och hennes mamma här. Vi lekte i trädgården. Efter lite övertalning så fick Astrid låna min gunga. Det gick ju bra, jag fick igen den sen, precis som de lovade... Sen kom pappa och Nelly och Kent, och sist Astrids pappa. Vi grillade och de vuxna snackade en massa. Pappa och Kent gick en runda med mig och jag somnade i vagnen.

När jag vaknade var det lördag och jag låg i min säng. Förstår inte riktigt hur det går till... Mamma och jag åkte in till stan. Jag fick vara hos farmor och farfar och leka medan mamma handlade till det kommande kalaset. Det var hur kul som helst! Vi grävde och gjorde sandkakor¨. Och så jagade jag fåglar. Sen kom mamma och hämtade mig. När vi kom hem var Eric och hans mamma hos oss. Vi gick ner till idrottsplatsen och tittade på lite fotboll och åt korv med bröd. Mums. Sen somnade jag och Eric i våra vagnar och våra mammor fick koppla av lite. Eric och Annika stannade hela dagen och på kvällen grillade vi. Som vanligt ville Eric pussas :-) Sen var det dags för oss barn att sova i våra vagnar igen. Pappa och Annika gick med oss och mamma städade där hemma. Eric somnade, men inte jag. Jag bara pratade.... så mamma fick natta mig i min säng istället. Men jag drömmer så hemska drömmar ibland och det gjorde jag denna natten. Mamma och pappa fick väcka mig och trösta mig. Sen vaknade jag igen och skrek och pappa fick sova med mig i gästrummet. Klockan 6 vaknade jag och gick själv in på migtt rum och hämtade täcket. Sen gick jag tillbaka till pappa, hoppade upp i sängen och kröp under täcket. Sen sov vi till klockan var 9 :-)

På söndagen var det sen dags för kalas. Mamma fyllde ju år förra helgen. Alla utom moster, Nonas och morbror Johan var på plats. Men precis innan gästerna kom hände en olycka. Jag slant när jag klättrade på toalettstolen och trillade med pannan först rakt ner i stengolvet.
Jag fick en stor blå bula i pannan (till mitt röda fina myggbett på tinningen...).Ingen kul start på kalaset. Jag mådde inte tipp topp men efter en timme eller så vaknade jag till igen och sen var det full rulle. Vi satt ute allihopa och det spelades kubb och slöades i hammocken. Det var en härlig eftermiddag med nästan hela familjen på plats.
Här kommer lite bilder från kalaset:
Här är jag i min fina klänning som Sussi köpt till mig i USA (taget strax före jag fick bulan...).
Alla sitter ute och äter i det fina vädret.


Hammocken var populär för både unga och gamla...

Kubbspelet anvädes också flitigt.

Det har varit en underbar vecka med underbart väder. Hoppas det blir en fin sommar i år med massor av sol och värme!!

Jag har uppdaterat tidigare inlägg med lite bilder också. Glöm inte att titta på dem :-)

Kramar från Emilia

Inga kommentarer: